- 2013-ban új taxirendeletet vezettek be.
- Ennek legfőbb eleme a hatósági árszabás volt.
- Amitől azt remélték, hogy véget vethet a trükközésnek.
- Nem vetett. Sőt, az új rendszer új trükköket szült.
A taxaméter alapvetően ékegyszerűségű eszköz. Működési elve 1891-es feltalálása óta lényegében nem változott. Két fő egységből áll:
- a jeladóból, amit az autó kilométerórájához kötnek;
- és a vevőből, ami aztán a megtett kilométer és az eltelt idő arányában kiszámolja a menetdíjt.
Ha pedig egy eszköz jeladóból és vevőből áll, akkor azt a jelet zavarni is lehet. Vagyis hiába ellenőrzik a világ számos országában azt, hogy maga az óra (a vevő) megfelelően működjön, a rendszer könnyen kijátszható. A magyar taxiórákat az Országos Mérési Hivatal hitelesíti. “Az OMH-ba már úgy mennek be, hogy benne van az órában az okosság” – mondja erre taxis forrásom, Laci (nem az igazi neve.)
Melegszívű hiénák
Bár most nem taxizik, tudja, hogy miről beszél. Éppen arra készül, hogy visszaüljön a taxiba, ezért sokat beszélt régi kollégáival, akikkel még a hőskorban, a nyolcvanas évek második felében kezdte. Benne volt az egyik első csapatban, ami rendszeresen “ott volt” a szállodáknál. Szállóvendégekre utaztak. “Az Átrium és a Hilton között órával 23 forint volt az út. Mi egy százast kértünk érte.”
Laci szerint “ez akkoriban még jópofa is volt”, hozzáadott a legvidámabb barakk vadkeleti bájához. Ráadásul az átvert nyugati turista még a száz forintos fuvardíjon is csak röhögött. Laci ennek megfelelően nem tartja magát igazi hiénának.
Forrás: http://444.hu/2014/09/24/haho-taxi/